25 Mayıs 2012 Cuma

Gönül Çırası


Gönül Çırası

İnsanlık içinde hakkı bulunca
Özde ikiliği yener giderim.
Arif sofrasından lokma alınca
Kendimi kendimde sınar giderim.

Yağmur dövülürmü sırca havanda
Tomurcuklanır gül aşkın tavında
Seher bülbülleri ulu divanda
Sulari adını anar giderim.

Hakkı özde bulur insanın hası
Bal olur dilinde halkın sevdası
Silinir gönülden tarihin pası
Yüreğimi aşka banar giderim.

Yoluna eyledim gönlümü harman
Düştüm ocağına derdime derman
Bu aşk mahkumuna yokmuki ferman
Bir ömür durmadan kanar giderim.

Gönül çırasını aldım eline
Takıldım giderim sülfün teline
Kapıldım bir garip sevda seline
Yüreğim girdapta döner giderim.

Siyah perçemini kadır yüzünden
Mahrum kalmasın yar gözüm gözünden
Sulariyle yandım bende özümden
Gönlüm kuş, dalına konar giderim.

Temmuzda buz tutar damın saçağı
Anadolum saklar vermez kaçağı
Boynumda biliyor çellat bıçağı
Her gelen kendini dener giderim.

Denizin içinde yaktıkça közü
Uludere kanar insanın özü
Utanır kendinden kanar gökyüzü
İnsanlığa zulmü kınar giderim.

Ayağım bastıkça acır nasıra
Özgür vatandaştık döndük esire
Bedeni kefensiz sardık hasıra
Acılar yüreğe iner giderim.

Tomurcuk çiçeğim dalda solarsa
Bülbüller  gül için heder olursa
Hüzün yine gelip beni bulursa
Yıkılır dağımda çınar giderim.

Sevgi yağmurunda gönül ıslandı
İçimdeki haylaz çocuk  uslandı
Deli gönül gayrı aşksız paslandı
Bahar yağmurları diner giderim.

Emekçinin bitmez kederi yası
Sevgisiz silinmez gönlünde  pası
Kimseler duymuyor yürekte sesi
Sızılar içime siner giderim.

Gönüllere ekttik sevgi gülünü
Mecnunla dolaştık sahra çölünü
Taşıdım yürekte şiir selini
İçimden dökülür  pınar giderim.

Uykular bölündü, amansız gece,
Dilimde sevdaya dokundu hece.
Vurguni  neyleyim bu büyük güce
Aşkın narı özde yanar giderim.


Abdullah Oral

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder